در مقالات قبلی در مورد شیوه ی هدف گذاری کردن برای شما توضیحاتی را ارائه دادم در این مقاله می خواهم کمی بیشتر این موضوع را برای شما باز کنم.

کسی که هدف ندارد همانطور که در قبل به آن اشاره کردم مانند یک مرده متحرک می باشد.

این جهان هدف مند است وشخص بی هدف در آن جایی ندارد باید این را باور کنید و بپذیرید تا بتوانید برای خود اهداف درست و صحیح انتخاب نمایید.

اما شما آیا تا به حال به موفقیتی در چیزی رسیده اید ویا آنکه بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید؟

از شما می خواهم که هم اکنون بنشینید و هر آنچه که وقت می برد را بگذارید و تمام موفقیت هایی که در گذشته به دست آورده اید را برروی کاغذی مکتوب نمایید.

تمام اهدافی که به آن ها دست یافتید.

هم اکنون این کار را انجام بدهید و ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

بعد از انجام این تمرین ذهن شما باز تر می شود!

و شما خود را توانا تر خواهید یافت که منی که قبلا توانسته ام به این خواسته ها و اهداف دست پیدا کنم قطعا می توانم به خواسته های جدید خود هم برسم و هم اینکه می توانید باور هایی که در آن زمان برای رسیدن به خواسته خود داشته اید را شناسایی نمایید و هم اکنون هم سنگ آن باور ها را در خود برای رسیدن به خواسته جدید به وجود بیاورید.

این تمرین فوق العاده تاثیر مثبت دیگری نیز دارد و آن هم این است که در هنگامی که دارید این موفقیت ها را به یاد می اورید ذهن شما چون در هر لحظه تنها می تواند برروی یک چیز متمرکز بشود دیگر برروی شکست ها ، باخت ها و نکات منفی دیگر متمرکز نخواهد شد و تماما برروی همان موفقیت ها مطعوف خواهد شد و همین هم امری کمک کننده به شما می باشد که بتوانید احساس خوب را به دست بیاورید واحساس خوب لازمه ی به وجود آمدن اتفاقات خوب می باشند.

تاثیرات دیگری نیز این تمرین دارد که از جمله آن ها این است که در شما همانطور که در قبل کمی به آن اشاره کردم باور لیاقت را به وجود می آورد.

که بله من این موفقیت ها رابه دست آوردم یعنی لایق آنها بوده ام اکنون به این خواسته هم خواهم رسید چون من توانایی آن را دارم که بتوانم به آن دست پیدا کنم.

در نهایت هدف وانگیزه انجام دادن این تمرین این بوده است که ذهن همیشه برروی نیمه خالی لیوان متمرکز می شود وهمیشه شکست ها را به یاد می آورد اما شما با انجام این تمرین کاری می کنید که ذهن برروی نمیه پر لیوان متمرکز بشود و بتواند برروی موفقیت ها متمرکز بشود تا شکست ها.