شکر گذاری


در این مقاله می خواهم با شما در مورد موضوع مهم دیگری در رابطه با رسیدن به اهداف صحبت کنم و آن هم موضوع شکر گذاری می باشد.

شکر گذاری شما را به خواسته هایتان بسیار نزدیک می کند.

زمانی که شما برای چیزی هایی که دارید از خداوند سپاس گذاری می کنید به قول یکی از اساتید موفقیت خداوند را در رودربایستی قرار می دهید و خداوند می خواهد که به شما آن را بدهد و اگر بخواهم خودمانی تر بگویم این است که خداوند لحظه به لحظه می کند که آن خواسته و نعمت را به شما بدهد.

در واقع خداوند تمام نعمات خود را بر شما ارزانی داشته وشما هر آنچه را که بخواهید دارید اما زمان الهی متجلی شدن آنها با هم متفاوت است وشما این زمان را با باورها و عملکرد خود نزدیک و یا دور می کنید.

شما می بایست که در زندگی خود به دنبال نکاتی باشید که برای آنها شکر گذار خداوند هستید و بابت آنها خداوند را سپاس می گویید.

اما برخی افراد می گویند که من چیزی در زندگی ندارم که بخواهم برای آن سپاس گذار باشم جواب من به آنها این جمله ی بسیار زیباست که خود نیز در جایی دیگر خواندم.
اگر موردی برای سپاس گذاری پیدا نمی کنید پس نبض خود را چک کنید.

اگر شما احساس می کنید که چیزی برای سپاس گذاری ندارید پس به سراغ داشته هایی که هم اکنون دارید بروید به عنوان مثال شما یک خانواده دارید ، یک سقف بالای سر دارید ، سلامتی کامل دارید و بسیاری از نعمات دیگر برای لحظه ای تجسم کنید که این ها را ندارید به عنوان مثال خانواده ی شما از هم پاشیده ، خانه ای برای زندگی ندارید و یا روز به روز مریض تر می شوید و حسی که آن موقع خواهید داشت را کاملا سعی کنید که درک کنید.

در این صورت خواهد بود که شما ارزش چیزهایی که هم اکنون دارید را خواهید داشت و واقعا قدردان آنها خواهید بود.

حتما نباید یک چیز بزرگ و کلان باشد که بخواهید برای آن سپاس گذاری کنید بلکه هوای خوب ، صدای گنجشک ها و پرنده هایی که در بیرون به گوش شما می رسد ، برخورد خوب یک مغازه دار با شما و… تمام این موارد می توانند مواردی برای شکر گذاری باشند.

به عنوان یک تمرین بخواهید که این کار را انجام دهید که هرروز لیستی از ده نعمتی که بابت آنها سپاس گذار هستید را بنویسید و سپس واقعا احساس و لذت سپاس گذاری را در درون خود به وجود بیاورید و با تمام وجود خود این حس سپاس گذاری را داشته باشید.

در این صورت خواهد بود که جهان نیز خود را با شما در صلح می بینید و به خواسته های خود نزدیک و نزدیک تر خواهید شد.