در این مقاله می خواهم در مورد مواردی که رعایت کاردن آن ها در سر کار باعث می شود که شما خود آرامش ذهنی بیشتری داشته باشید و همچنین بتوانید در بین همکاران خود محبوب تر باشید را ذکر کنم.

اولین نکته این است که اگر کسی از همکاران شما اشتباهی را انجام داد هرگز نگویید که تو این اشتباه را انجام دادی.

و یا اگر طرح و ایده ای پیشنهاد داد صریحاً بگویید که اشتباه است و….

این کار شما باعث می شود که همکار شما نسبت به شما بد دل بشود ، همچنین ناراحت و اگر این حرف را جلوی دیگر همکاران به او بزنید ممکن است عصبانی هم بشود.

پس هرگز اینگونه نگویید که تو اشتباه می کنی ، کار تو اشتباه است و… به جای گفتن این جملات سعی کنید از جملاتی مانند اگر اینگونه انجام بشود بهتر است ، بنظرت روش بهتر دیگری نیست که استفاده بشود و… استفاده نمایید.این موارد نه تنها باعث می شود که کار اشتباه آن شخص ادامه پیدا نکند بلکه هرگز هم آن شخص در مقابل شما جبهه نمی گیرد که خیر حرف من درست است و حرف شما اشتباه.

هرگز نگویید که من وقت ندارم.

البته این به معنای آن هم نیست که فراتر از وظیفه خود هم بخواهید کاری را انجام بدهید.

ولی زمانی که یکی از همکاران شما از شما در خواستی دارد و شما وقتی برای انجام دادن آن کار دارید بهتر آن است که آن کار را انجام بدهید تا اینکه بگویید نه من وقت ندارم با این ذهنیت که برایش عادت می شود سپردن کارهایش به من.

اینگونه همکار شما نیز حس بهتری نسبت به شما پیدا می کند و می تواند برروی شما حساب کند و اعتماد داشته باشد.

اما اگر واقعا کاری را نمی توانید انجام دهید سعی کنید با لحنی آرام و مناسب به شخص مقابل خود این موضوع را بفهمانید نه با گفتن جملاتی مانند من وقت ندارم بلکه جملاتی مانند اگر این کار توسط شخص دیگری انجام شود بهتر است چون مهارت کافی در من وجود ندارد برای انجام این کار و یا چه خوب که این کار را فلانی انجام دهد چون هم برایش تجربه می شود وهم می توانی با او ارتباط دوستانه بهتری برقرار کنی.

هرگز درخواست غیر منطقی نداشته باشید.

برخی از ما کارهایمان را به دوش همکاران دیگر می اندازیم با این منطق که بیشتر از یک دقیقه طول نمی کشد یا کاری ندارد و…

همین درخواست ها کم کم باعث می شود که شخص مقابل شما کم کم نسبت به شما جبهه بگیرد وحتی اگر شما کاری مهم داشته باشید و آن شخص هم زمان انجام دادن آن را داشته باشد ولی با این حال آن کار را انجام ندهد.

پس تا جایی که مقدور است سعی کنید که خود کارها و وظیفه هایتان را انجام بدهید و با درخواست های متعدد و بعضاً غیر منطقی وجه خود را جلوی همکاران خراب نکنید.

با من همراه باشید تا در مقالات بعدی این موضوع را بیشتر برای شما باز کنم.