در این مقاله می خواهم در مورد موضوع مهمی صحبت کنم و آن هم بحث آن است که اگر یک کار را شروع کردیم چگونه بتوانیم آن را به پایان برسانیم ، با چالش های سر راه چطور برخورد کنیم و موانع را چگونه نادیده گرفته ویا حتی از آن ها به عنوان یک عامل کمک کننده برای هدف خود استفاده نماییم.

اول آنکه هر کس از خود توقع آن را دارد که با اولین قدم خود در مسیر اهدافش بتوانید مسیر های بزرگ و طولانی را بپیماید که این بر خلاف قوانین جهان است ویا اینکه مسائل پیچیده را می خواهد به یک باره حل کند و از آنها عبور کند خب این امری محال و ناشدنی است و جز آنکه انرژی شخص را بگیرید و او را باز دارد از مسیر رسید ن به هدف کار دیگری برای او نمی کند. انسان باید بیاموزد که با مسائل سخت و پیچیده در ابتدا شاخ به شاخ نشود سعی کنید در ابتدا مسائل ساده و به ظاهر کم اهمیت را حل کند از آنها درس بگیرد و به سمت مسائل بزرگ تر و پیچیده تر حرکت کند این کار قطعا کمک بزرگی به او خواهد نمود که به رشد برسد و بتوانید در این مسیر پیشرفت کند.

در ابتدای مسیر اهداف خودتان سعی کنید که مسائل پیچیده و گمراه کننده را نادیده بگیرید این کار را اگر انجام ندهید دو مشکل بزرگ برای شما می آفریند.

اول آنکه شما هنوز در مسیر هدف خود تجربه و اطلاعات درستی ندارید واگر بخواهید همان ابتدا مسائل پیچیده را حل کنید همانطور که به شما گفتم انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد ودر درجه دوم بر خلاف قوانین جهان است اما چطور؟

در این جهان هیچ چیز یک شبه به وجود نیامده است و همه چیز به صورت تکاملی پیشرفت کرده است. این قانون برای اهداف نیز صدق می کند و شخصی که هدفی دارد ابتدا باید کم کم در مسیر هدف خود قدم بردارد وبا مسائل کوچک رو به رو شود تا خود را قوی کند برای مسائل بزرگ تر وبه ظاهر پیچیده تر.

اما چطور می توان از همین مسائل به ظاهر پیچیده برای خود به عنوان یک نیروی محرک کمک گرفت؟

به این صورت که بپذیرید که این مشکلات عاملی هستند برای پیشرفت شما نه اینکه شما را باز دارند.

شما اگر خوب به مشکلات نگاه کنید از دل آنها خواسته های واقعی خود را پیدا خواهید کرد. این مشکلات به شما کمک می کنند که بدانید دقیقا چه می خواهید و حتی مسیر رسیدن به خواسته ی واقعی تان را هم به شما نشان می دهند.

و نکته ی مهم در مورد این چالش ها این است که هرگز در مورد آنها پیش داروی نکنید یعنی اینکه هرگز هنوز که وارد یک کار نشده اید وکاری را شروع نکرده اید در مورد آن قضاوت نکنید و سعی کنید با یک نقشه درست و منطقی وارد شوید.

بعضی هنوز یک کار را شروع نکرده اند می خواهند که تمام مسیر آن هدف و کار را برای خود مشخص سازند که این هم امری محال است انسان در ابتدا خود را باید وارد چالش کند تا جهان شهامت او را بسنجد وبر اساس شهامت او اتفاقات و شرایط رقم می خورد.

امیدوارم که توانسته باشم کمکی هر چند کوچک در زمینه هدف گذاری به شما کرده باشم.