شما هر آنچه که شهامت به خرج دهید به همان مقدار هم از جهان پاداش دریافت می کنید در واقع میزان شهامت و جسارت شما نشان دهنده ی آن است که آیا به خواسته ی خود می رسید یا خیر.

خیلی از افراد بدون آنکه قدم اول را برای رسیدن به خواسته ی خود بردارند تمام شکست هایی ممکن در آینده را متجسم می شوند و همین هم باعث می شود که آن ها از موفقیت بترسند و نخواهند که به سوی آن حرکت کنند.

در واقع تنها راهی که شما می توانید ترس را از بین ببرید این است که وارد آن شوید.

ترس مانند یک زندان بان است و ذهنتان را محصور می کند وتا زمانی که شما نخواهید برروی آن قدم بگذارید همیشه زندانی این زندانبان خواهید بود.

برای همین هم هست که می گویند قدم اول سختترین قدم است وبه بعد قدم های بعدی برای شما آسان می شود و دلیل هم این است که زمانی که جهان میزان شهامت و جسارت شما را ببیند و اینکه شما برروی ترس خود قدم گذاشته اید و آن را نادیده گرفته وقدم اول را برداشته اید آن زمان به شما پاداش می دهد و قدم های بعدی را به شما الهام میکند.

البته بحث الهامات وشهود موضوع مفصلی است که در آینده نیز برای شما آن را به طور کامل باز خواهم کرد اما همانقدر بدانید که تا زمانی که نخواهید برروی ترس های خود قدم بگذارید آنها شما را مدیریت می کند واگر هم نخواهید که همانطور که گفتم برروی آنها قدم بگذارید کم کم میزان اعتماد به نفس و عزت نفس شما کاهش پیدا خواهد نمود و این امر بسیار شما را از رسیدن به موفقیت ها و پیشرفت های بیشتر باز می دارد.

پس هم اکنون بخواهید لیستی از 10 چیزی که از آن ها ترس دارید را برروی کاغذی مکتوب کنید و راه های از بین بردن آن را هم بنویسید زمانی که نقشه راه برای شما روشن شد حتی تا حدی کوتاه ، آن زمان واقعا بخواهید که آن ترس را از بین ببرید به خود تعهد بدهد وبرروی تعهد خود پایدار باشید.

امیدوارم که این تعهد را به خود داده باشید چرا که تا زمانی که تعهد در میان نباشد قدم از قدم بر نخواهید داشت.

و علاوه بر این سعی کنید که دلایلی که برای آنها حتما باید این ترس را از بین ببرید را بنویسید این کار هم به شما انگیزه می دهد که واقعا بخواهید آن ترس را از بین ببرید.

به عنوان مثال شخصی ترس از صحبت در جمع دارد باید دلایلی که باید این ترس خود را از بین ببرد را بنویسید به عنوان مثال به دست آوردن فرصت های جدید ، امکان رشد و پیشرفت و…

خب با من همراه باشید تا در مقالات بعدی بیشتر در مورد معقوله هدف گذاری برای شما توضیح بدهم و حتما این تمرین را انجام بدهید چرا که هر انسان یک یا دو ترس پنهان دارد که انقدر انسان را محصور کرده اند و انسان را زندانی خود نگه داشته اند که انسان به آنها عادت کرده است و نمی خواهد که آن ترس ها را بشناسد و یا آنها را ببیند.