سلام می کنم خدمت شما عزیزان در این مقاله می خواهم در مورد موضوع مهم نفع رساندن به شخص مقابل در صحبت ها، مکالمه ها و کارهای روز مره خود با شما صحبت بکنیم.

در واقع موضوع این است که هر شخص حالا به هر اندازه چه کم و چه زیاد خود را دوست دارد و برای خود  ارزش قائل است.

شما باید از این مسئله به نفع خود استفاده نمایید.

و زمانی که شما در گفتگوهای خود با شخص مقابل مدام از خود تعریف کنید و او را نادیده بگیرید ویا تعریف فقط از خود شما باشد نه از او، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که آن شخص اصلا به حرف های شما گوش نمی دهد.

دلیل هم همان است که گفتم، چون هر شخص عاشق منفعت و سود رساندن به خود است و زمانی که ببینید در مکاله و صحبت کردن با شما سودی به او نمی رسد خیلی زود می خواهد که این رابطه با شما را به پایان برساند.

خب، خیلی وقت ها هم می شود که سود رساندن مثل این نیست که بخواهید کار بزرگی برای او انجام بدهید و یا اینکه بخواهید برای او چیزی به عنوان هدیه بخرید و.. بلکه همین که یک نکته ی خوب از خودش را با او بگویید همین می شود منفعت و سود و آن شخص خیلی نسبت به قبل که تعریفی از او در صحبت و مکالمه وجود نداشت می خواهد که به صحبت های شما گوش دهد و به سئوالات شما پاسخ دهد.

از شما میخواهم که برای مدتی همین موضوع را تمرین کنید و روزانه بخواهید که از هفت نفر تعریف و تمجید کنید.

نه به این شکل که حتما باید یک صحبت شکل گرفته باشد بلکه بخواهید که بدون هیچ بحث و مکالمه ای از آن شخص تعریف بکنید آن موقع خواهید دید که چه زیاد شما را دوست دارد و  ومی خواهد که وقت زیادی را با شما بگذراند.

این کار نه تنها به خود او سود می رساند بلکه باعث می شود که احساس خود شما هم خوب بشود.

اگر مقالات پیشین را خوانده باشید خواهید دانست که احساس خود لازمه به وجود آمدن اتفاقات خوب در زندگی شما می باشد.

به گذشته ی خود نگاه کنید و ببینید زمانی که سعی کرده اید از روی محبت با یک شخص صحبت کنید و درخواست خود را از او بکنید و همراه با این محبت چند نکته ی مثبت او را به او گفته اید چه مقدار آن شخص خواسته است که درخواست شما را برآورده کند.

برعکس آن زمانی را به یاد بیاورید که فقط از منافع خود تعریف می کردید و تنها حالت چهره آن شخص را به یاد بیاورید.احتمالا چهره ای بدون لبخند و بدون هیچگونه واکنشی بوده است وتنها ممکن بوده که با شما ارتباط چشمی برقرار کند.

خب این تنها حالت چهره آن شخص بوده است!

ممکن است که بعد از آنکه شما آن محیط و صحنه را ترک کنید به جای اینکه حتی یکی از منافقع شما را به یاد بیاورد وبه زبان آورد پشت سر شما حرف بزند و نکات منفی ای را به شما مرتبط سازد که ممکن است که آن نکات هم در شما وجود نداشته باشد.

در آخر به عنوان سخن پایانی بگویم ! اگر از صحبت های خود هدف دارید ومی خواهید که به نفعی مشخص در صحبت ها برسید باید اول به دیگران نفع برسانید.

شاد باشید.

نویسنده: مرتضی خزایی