عزت نفس چیست؟

خب در مقاله قبلی با شما عزیزان در مورد بحث اعتماد به نفس صحبت کردم و در این مقاله می خواهم در مورد امری به مراتب مهمتر برای شما توضیح بدهم و آن هم بحث عزت نفس می باشد.

عزت نفس یعنی آنکه ما ارزش های وجودی خود را شناخته و آن ها را درک کرده ایم.

و به این معنی است که ما برای خود احترام قائل هستیم و آنقدر از لحاظ درونی رشد کرده ایم که می توانیم در برابر هر گونه اتفاق و رویدادی مقاومت کرده و بتوانیم از آن عبور کنیم.

اما متاسفانه در بیشتر افراد این عامل بسیار مهم وجود ندارد ، به این صورت که با هر اشتباه کوچک خود را مورد شماتت و سرزنش قرار می دهند!

در جمع خود را انگشت نما می کنند و این اجازه را به دیگران می دهند که او را مورد قضات قرار دهند و ویژگی هایی که در او وجود ندارد را به او نسبت بدهند.

صحبت های دیگران و اینکه آنها در مورد او چه فکری می کنند مهمترین دغدغه این افراد است و آنها هرگز برای خود زندگی نمی کنند بلکه وسیله ای هستند که دیگران از آنها برای پیشرفت خود استفاده کنند.

اعتماد به نفس چیست؟

خب با تمرین هایی که در این مجموعه مقالات می خواهم در اختیار شما قرار بدهم طوری ذهن را تربیت می کنیم و باورهایی را در خود به وجود می آوریم که کم کم این اعمال و رفتارهای منفی گذشته در ما از بین برود و کم کم جایگزین آنها باور ها و افکار قدرتمند کننده بشوند.

ولی اگر فکر می کنید که عزت نفس شما بالا هست ، چه خوب!

پس این تمرینات را انجام بدهید که بتوانید ارزش های بیشتری را در خود بیابید و بتوانید توانمندی های خود را بیشتر درک کنید و بشناسید.

همانطور که در مقاله های پیشین هم به شما گفتم تعهد در انجام تمرینات بسیار مهم است ، پس این تعهد را به خود بدهید و بخواهید که واقعا یک تغییر اساسی در زندگی خود به وجود بیاورید.

خب برای اولین تمرین که شما می بایست آن را انجام بدهید که کم کم این ارزش ها را در خود بیابید و آن ها را درک کنید این است که یک تصمیم که می خواسته اید بگیرید ولی خیلی وقت است که آن را عملی نکرده اید و یا آن را به مرحله اجرا نرسانده اید را انتخاب کنید و همین امروز بخواهید که اولین قدم را در جهت عملی کردن این تصمیم بردارید.

این تمرین کمک بسیار زیادی به شما می کند که کم کم اعتماد به نفس و عزت نفس را در خود تقویت کرده و به مراتب در این دو پیشرفت داشته باشید.

این موضوع رابطه ای نزدیک با ترک اهمال کاری که عامل بسیار مخرب برای از بین بردن عزت نفس است دارد که در آینده آن را برای شما توضیح خواهم داد!

با من همراه باشید