از هک شدن وای فای خود جلوگیری کنید و از خطرات احتمالی در امان بمانید

اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم.

اگر درحال حاضر از اینترنت پرسرعت در منزل استفاده می‌کنید، به آسانی می‌توانید شبکه بی‌سیم خانگی خود را راه‌اندازی نمایید. اصطلاح رایج برای این شبکه WiFi نامیده می‌شود. یک شبکه بی‌سیم به شما اجازه می‌دهد تا لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، و دیگر دستگاه‌های دارای شبکه را به سرویس اینترنت خانگی خود بدون نیاز به کابل اترنت، متصل کنید.

در شبکه‌های بی‌سیم همیشه این خطر وجود دارد که فردی با هک کردن رمز بتواند از اینترنت شما استفاده کند. جالب است بدانید در حال حاضر، تقریبا کلیه مودم هایی که بر اساس تنظیمات پیشفرض تنظیم شده اند و تنظیمات امنیتی روی آنها اعمال نشده است، به راحتی آب خوردن قابل هک میباشند!

طبق بررسی های صورت گرفته توسط انجمن متخصصین کازرون در حال حاضر تعداد زیادی از Wi-Fi های خانگی را میتوان با استفاده از یک نرم ‌افزار ساده با موبایل هک کرد در حالی که در حملات سطح بالاتر به بیش از ۹۰٪ هم می رسند!

جالب است بدانید: فرد هکر میتواند علاوه بر قرار دادن هزینه سنگین اینترنت روی دستان شما، از طریق شبکه به فایل‌های ضروری و خصوصی شما دسترسی پیدا کند یا حتی با استفاده از اتصال غیرمجاز خود مشکلات امنیتی برای شما به‌بار آورد یا حتی شبکه و اینترنت شخصی شما را برای اعمال خلاف قانون مانند هک، سرقت اطلاعات یا پول و نفوذ به شبکه‌های سازمان‌ها، انتشار تصاویر خلاف قانون و مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی دیگران و… هستند به‌کار ببرد و مشکلات قضایی برای شما ایجاد می‌کند و شما را به دردسر می‌اندازد. در هر صورت بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، امن کردن شبکه و فضای اینترنت وایر‌لس‌تان است.

مطمئنا شما بعد از به کار بردن ترفندهای زیادی برای افزایش سرعت وای فای، به تامین امنیت شبکه وایرلس خود اهمیت فراوانی داده و دوست ندارید که هیچ شخصی به طور مجانی از آن استفاده کند! از این رو در اولین قدم برای حفظ حریم آن اقدام به گذاشتن پسورد و نام SSID و… برروی آن کرده و با فرض کافی بودن این عمل، از سایر اقدامات برای تامین امنیت مودم وایرلس غافل می شوید.

باید بدانید که هکرها آرزومند این تفکر شما هستند و دوست دارند که شما تامین امنیت کافی شبکه وایرلس خود تنها با قرار دادن پسورد و اعمال روش های قدیمی باور کنید و همچنان برای حملات آن‌ ها آسیب ‌پذیر باقی بمانید.

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید مچ کسی را که به‌صورت غیر مجاز از شبکه‌ بی‌سیم (Wi-Fi) شما استفاده می‌کند، را بگیرید. ممکن است حس کنید سرعت اتصال به اینترنت و دانلود فایل‌ها کندتر از حالت طبیعی شده یا این‌که نخواهید در حالی که هزینه‌ای را برای اینترنت وایرلس پرداخت می‌کنید، کسی به رایگان از آن سوءاستفاده کند. البته همانگونه که در بالا توضیح داده شد، این سوءاستفاده ممکن است پیامدهای غیر قابل جبران امنیتی نیز برای شما داشته باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا به عنوان عیدی از طرف انجمن متخصصین کازرون با کمترین هزینه، کلیه تنظیمات امنیتی را برای شما عزیزان انجام دهیم تا از هک شدن وای‌فای شما و پیامد های غیر قابل جبران آن در امان باشید.

لیست برخی از تنظیمات که روی Wi-Fi شما اعمال خواهیم کرد:

  1. آپدیت کردن نرم افزاری مودم اینترنت شما به جدیدترین نسخه
  2. فعال کردن قوی ترین فایروال و آنتی ویروس آپدیت شده برای جلوگیری از سرقت اطلاعات
  3. نصب نرم افزار های امنیتی برای شناسایی و به دام انداختن هکر ها
  4. استفاده از جدید ترین روش های رمزنگاری برای جلوگیری از کرک و هک شدن وای فای
  5. مخفی کردن وای فای شما از دید هکر ها و محدود کردن دسترسی ها
  6. اعمال قوی ترین تنظیمات برای جلوگیری از هک شدن وای فای
  7. نصب بهترین نرم افزار های مدیریت وای فای بر روی کامپیوتر , لپ تاپ و گوشی موبایل
  8. و…

علاوه بر انجام کلیه تنظیمات امنیتی موردم شما، از طرف انجمن متخصصین کازرون به عنوان هدیه تعدادی نرم افزار های کاربردی را در صورت نیاز برای شما نصب خواهیم کرد:

لیست برخی از نرم افزار های کاربردی
مرورگر های اینترنت (Google Chrome – Firefox – Opera – Safari)
ضد ویروس و بدافزار ( Kaspersky – ESET NOD32)
فایروال (Comodo Firewall)
نرم افزار دانلود آسان از اینترنت با سرعت بالا (Internet Download Manager – Folx)
نرم افزار فشرده سازی (WinRAR)
پخش کننده های همه فن حریف فایل های صوتی و تصویری (JetAudio -KMPlayer – VLC)
پاک سازی و بهینه سازی جهت بالا رفتن سرعت سیستم (CCleaner – CleanMymac)
نرم افزار سبک رایت دی وی دی و سی دی
مجموعه فونت‌های پرکاربرد فارسی
نرم افزار فتوشاپ
نرم افزار های آفیس (ورد و اکسل و…)
و سایر نرم افزار های مورد نیاز شما…

لطفا در هنگام نام نویسی، نام یا عنوان نرم افزار های مورد نظر خود را همراه با نوع سیستم عامل (ویندوز – مک و…) ذکر نمایید تا بهترین و جدید ترین ورژن نرم افزار ها را برای شما تهیه کنیم.