چند تکنیک ساده برای از بین بردن افکار منفی
در این مقاله می خواهم برای شما چند تکنیک ساده اما کاربردی را بیان کنم که به وسیله آن می توانید افکار منفی خود را به راحتی از بین ببرید و افکار مثبت را جایگزین آنها نمایید.

تنها توجه داشته باشد که برای آنکه بتوانید افکار مثبت را در ذهن خود زنده نگه دارید و باقی بمانند شما باید به طور مدام این افکار را تجدید کنید تا به شکل باور بشوند و در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت بشوند.

اولین روش و کاربردی ترین روش این است که از عبارات تاکیدی استفاده نمایید.

به این شکل که زمانی که احساس بدی دارید ویا فکر منفی در ذهن شما در گردش است فکر و باور مخالف با فکری که در ذهن شما در گردش است را شروع به تکرار برای خود نمایید.

به عنوان مثال به هر دلیلی رابطه عاطفی شما از بین رفته است وشما احساس بدی دارید وافکار منفی شما را احاطه کرده اند در این زمان می توانید از تمرین عبارات تاکیدی استفاده نمایید. حال برای آنکه بتوانید بهتر این مسئله را درک کند من چند عبارت تاکیدی برای همین مشکل را در زیر برای شما می نویسم.

روابط من با دیگران به بهترین شکل ممکن در حال پیشرفت هست.

من در میان افراد درست ، اوضاع و شرایط درست قرار دارم.

هر آنچه که هم اکنون از بین رفته است قطعا به پیشرفت من حال چه به صورت نهان و چه به صورت اشکار کمک خواهد نمود.

با تکرار مدام این عبارت ها کم کم فکر درست جایگزین فکر منفی و غلط می شود وشما می توانید احساس خود را خوب کنید.

راهکار دیگر که خود از آن نتیجه گرفته ام این است که افکار منفی خود را برروی یک کاغذ بنویسید ، سپس بعد از آنکه تمام افکار منفی خود را نوشتید ، آن کاغذ را مچاله کنید و به سطل آشغال بیندازید ویا آنکه آن کاغذ را آتش بزنید.

این راهکار فوق العاده است و می تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید.

مورد بعدی نیز نوشتن می باشد.

یعنی به جای آنکه افکار منفی خود را بنویسید وبعد کاغذ را مچاله کرده ویا آتش بزنید سعی کنید که در مورد چیزهای مثبت بنویسید ، چیزهایی که احساس شما را خوب می کنند ، چیزهایی که به شما آرامش می دهند و لذت واقعی را در شما به وجود می آورند.

در قرآن کریم نیز به قلم سوگند یاد شده است.

واز همین می توان نتیجه گرفت که نوشتن نیز راهکار مناسب است برای نتیجه گرفتن چرا که در قران همانطور که گفتم به قلم قسم خورده وسوگند یادکرده است.

و آخرین راهکار این است که سعی کنید کاری را که دوست دارید انجام بدهید.

به عنوان مثال افکار منفی شما را احاطه کرده اند و در ذهن شما در گردش هستند در آن زمان سعی کنید یک بازی کامپیوتری ، یک فیلم و یا هر چیزی که خیلی به آن علاقه دارید خود را به آن سرگرم نمایید همین کار تا حد خیلی زیادی به شما کمک می کند که آن افکار منفی را فراموش نمایید.

امیدوارم که توانسته باشم به شما کمکی هر چند کوچک کرده باشم.

شاد و موفق باشید