معجزه خوب گوش دادن
توانایی شما برای خوب گوش کردن در یک گفتگوی اجتماعی یا تجاری، می تواند به اندازه هر مهارت دیگری به پیشرفت شما کمک بکند.

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید بهترین پاسخ ها و بهترین جواب ها را به طرف مقابل خود بدهید این است که خوب به صحبت او توجه کنید و ببینید که آن شخص چه می گوید.

اما چهار روش وجود دارد که شما به وسیله آن می توانید این مهارت را به دست بیاورید که در ادامه ی مقاله این چهار شیوه و توضیحاتی مربوط به آن را برای شما ارائه خواهم کرد.

یک : با دقت گوش کنید!

سعی کنید زمانی که طرف مقابل شما در حال صحبت کردن است به هیچ وجه حرف او را قطع نکنید بلکه خوب صحبت های او را بشنوید و با سکوت کامل به صحبت های او گوش بکنید.

اگر کسی می خواهد با شما صحبتی داشته باشد اگر مشغول به هر کار یا فعالیتی هستید سعی کنید که آن کار و فعالیت را قطع کنید و سپس به صحبت های آن شخص گوش بکنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود که شما خوب صحبت های آن شخص را بشنوید باعث خواهد شد که آن شخص احساس بهتری به شما داشته باشد چرا که خود را نزد شما مهم فرض می کند.

همچنین سعی کنید مشتاقانه به صحبت های او گوش بکنید این کار هم باعث می شود که او این حس را از شما دریافت کند و بخواهد که توضیحات کامل تر و بهتری را ارائه کند.

دو : قبل از پاسخ دادن مکث کنید!

توجه کنید که به محض اینکه طرف مقابل شما حرف خود را برای چند ثانیه قطع کرد صحبت را شروع نکنید ممکن است که او بخواهد نفس تازه کند و صحبت او هنوز ادامه داشته باشد.

شما با این کار باعث می شوید که آن شخص حرف خود را فراموش کند و در نهایت شما هم نتوانید برداشت صحیح و کاملی از صحبت های او داشته باشید.

سه : پرسیدن جهت توضیح دادن!

هرگز اینطور رفتار نکنید که صحبت های شخص مقابل را کامل درک کرده اید و پذیرفته اید اگر صحبت های او برای شما گنگ و مبهم است سعی کنید از او در مورد صحبتی که کرده است توضیح بخواهید و سئوال بپرسد این باعث می شود که شما بتوانید برداشت کامل و بدون نقصی از صحبت او داشته باشید و صحبت او را خوب بشنوید و درک کنید.

چهار : صحبت آن شخص را به خود او بازگردانید!

این کار باعث می شود که به او بفهمانید که به حرف های او توجه کامل دارید.

نه اینکه مانند بسیاری از ارتباط های امروزی که فقط تظاهر به گوش کردن می کنیم.

این شیوه به این شکل است که انتهای صحبت های آن شخص را به خود او بازگردانید.

به عنوان مثال بگویید پس این کار را کردید ، پس این اتفاق افتاد و یا آن موقع آن کار را کردید ، درست است؟

این خود تاثیر به سزایی در برداشت شما از صحبت های شخص مقابل دارد و باعث می شود که شما منظور دقیق شخص مقابل را درک کنید و بپذیرید.

شاد و موفق باشید