بن بست تنبلی


اکثر ما انسان ها می دانیم که انجام دادن کاری به نفع ما است یعنی اگر آن کار را انجام بدهیم یک ثمره ی نیکو و عالی به ما خواهد رسید اما اکثر اوقات تنبلی می کنیم که بخواهیم آن کار را انجام بدهیم و با اینکه می دانیم که آن کار به نفع ماست و هیچ ضرری انجام دادن آن برای ما ندارد ولی باز هم می خواهیم که آن کار را به تعویق بیندازیم وبگذاریم که روزی دیگر آن کار را انجام بدهیم.

من در این جا دو راهکار فوق العاده را می خواهم در اختیار شما بگذارم که اگر از یکی از همین دو راهکار استفاده نمایید بسیار می توانید به موفقیت های عالی دست پیدا کنید و هرگز کار امروز خود را به فردا نیندازید.

اولین راهکار استفاده از قانون پنج دقیقه است که خیلی از اساتید موفقیت نیز برروی این قانون تاکید دارند.

این قانون می گوید که شما تنها برای پنج دقیقه بخواهید که وارد کاری بشوید و آن کار را انجام بدهید به بعد نیز آنکار برای شما سختی خود را از دست می دهد و می خواهید که حتما آن کار را انجام بدهید.درواقع انجام دادن آن کار برای شما نیز لذت بخش خواهد بود.

تنها برای پنج دقیقه خود را وادار کنید که کاری که می بایست مدتها انجام دهید را هم اکنون انجام دهید و خود را مجاب به انجام دادن این کار نمایید.

بعد از حتی یک یا دو دقیقه انجام دادن آن کار کم کم خواهید دید که علاقه انجام دادن آن کار نیز به سراغ شما خواهد آمد پس بخواهید که حتما از این قانون برای انجام دادن کارهای خودتان استفاده نمایید.

ولی برای عمل به این قانون یک چیز بسیار مهم است و آنها تعهد شماست. یعنی آنکه شما خود را حتما متعهد کنید که باید آنکار را انجام بدهید واگر آنکار را نخواهید که انجام دهید یعنی پا برروی تعهد خود گذاشته اید.

راهکار دوم بن بست تنبلی می باشد.

یعنی آنکه شما مسیر تنبلی خود را به بن بست ختم کنید.

هر کدام از ما برای انجام ندادن کارهای مهم مان دلایل بسیار می آوریم اگر تنبل و اهمال کار باشیم.

بسیاری از کارهایی که نسبت به آن کار اصلی ترجیح می دهیم و دوست داریم که آن کار ها را انجام بدهیم.به عنوان مثال ما چند مدت دیگر کنکور داریم اما برای آن کنکور درس نمی خوانیم چون کارهایی دیگر مانند بازی با رایانه ، تلویزیون نگاه کردن و… داریم.

ما باید این مواردی که باعث می شوند که کار اصلی را انجام ندهیم به حداقل برسانیم.

مانند اینکه تلویزیون را جمع کنیم ، بازی داخل رایانه را پاک کنیم و….

تمام این موارد بیشتر ما را مجاب می کند که بالاخره کار اصلی را انجام بدهیم و بخواهیم که واقعا آن کار را به پایان برسانیم.

اگر همین دو راهکار ساده را در زندگی خود عملی نمایید خواهید توانست جلوی اهمال کاری های کوچک و پنهان خود که حتی ممکن است از آنها اطلاعی هم نداشته باشید را بگیرید با جلوگیری از اهمال کاری های آشکار و مشخص.

امیدوارم که توانسته باشم کمکی هر چند کوچک به شما نمایم.