بزرگ دانستن موانع

برخی از ما چنان موانع سر راه خود را بزرگ می پنداریم و خود را قربانی آن موانع می دانیم که هرگز حرکتی هر چند کوچک هم برای رسیدن به آن خواسته انجام نمی دهیم. هرگز نمی خواهم که قدم از قدم برای رسیدن به آن خواسته برداریم.

برخی از ما زمانی که یک بار یا حد اکثر دو یا سه بار در کاری با شکست مواجه می شویم دیگر نمی خواهیم که آن کار را ادامه بدهیم.

ادیسون 1000 راه برای آزمایشات خود پیمود تا بالاخره به نتیجه رسید.

زمانی که از او پرسیدند که آیا این هزار را تو را خسته نکرد؟

او در جواب گفت که من هزار بار با خطا رو به رو نشدم بلکه هزار راه را یاد گرفتم که به وسیله آن نمی شود نور تولید کرد.

دیدگاه انسان ها نسبت به مسائل است که میزان موفقیت هر کدام از آن ها را مشخص می کند.

به داستان زیر توجه کنید تا این مسئله برای شما بیشتر باز بشود.

کودکی از مسئول سیرکی پرسید : چرا فیل به این بزرگی را با طنابی به این کوچکی و ضعیفی بسته اید؟ فیل میتواند با یک حرکت به راحتی خودش را آزاد کند و خیلی خطرناک است! صاحب فیل گفت: این فیل چنین کاری نمیتواند بکند. چون این فیل با این طناب ضعیف بسته نشده است آن با یک تصور خیلی قوی در ذهنش بسته شده است کودک پرسید چطور چنین چیزی امکان دارد؟ صاحب فیل گفت: وقتی که این فیل بچه بود مدتی آن را با یک طناب بسیار محکم بستم تلاش زیاد فیل برای رهایی اش هیچ اثری نداشت و از آن موقع دیگر تلاشی برای آزادی نکرده است فیل به این باور رسیده است که نمیتواند این کار را بکند هر کدام از ما، با نوعی فکر بسته شده ایم که مانع حرکت ما به سوی پیروزی است.

باور های ما هستند که مانع رسیدن ما به خیلی از خواسته ها و اهدافمان می شوند ما باید این باور ها را شناسایی کنیم آن موانعی که مارا درگیر خود کرده اند را شناسایی نماییم تا بتوانیم از پس آن ها بر بیاییم وبتوانیم آن ها را حل کنیم تا به خواسته خود برسیم در غیر اینصورت مانند فیل داستان همیشه محصور خواهیم ماند حتی زمانی هم که فرصتی برای رسیدن به خواسته داریم به واسطه همان افکار منفی وباور های مخرب هرگز نمی خواهیم که برای رسیدن به خواسته قدمی برداریم و بخواهیم که به آن دست پیدا کنیم.

از شما می خواهم که این بند را شناسایی کنید ، بله ممکن است سخت باشد ، ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد ، ممکن است شما را خسته کند ، ممکن است بارها شما را ناامید کند ولی در نتیجه میوه و ثمره ی آن دائمی است و اگر بتوانید آن را شناسایی نموده و از آن عبور کنید قطعا ثمرات نیکویی برای شما به بار خواهد آورد.