حتما این تجربه را کرده اید که وقتی شما یک گوشی هوشمند نو میخرید، در اوایل به احتمال زیاد از مدت زمان باقی ماندن شارژ باتری راضی هستید، ولی به مرور باتری گوشی زودتر خالی شده و نارضایتی شما را به همراه دارد.

این کم شدن سریع شارژ باتری گوشی میتواند دلایل زیادی داشته باشد، مثلا برنامه های نصب شده روی گوشی یا رزولوشن بالای صفحه گوشی یا تمام شدن عمر باتری و غیره…

اما اگر شما همه کارهای لازم برای پایین آمدن مصرف باتری را انجام داده اید و هنوز ناراضی هستید، ما به شما یک آموزش جدید برای کاهش مصرف باتری یاد میدهیم.

ما به شما پیشنهاد میکنیم حافظه‌ کش Cache گوشی موبایل خود را حذف کنید. به شخصه برای خودم پیش آمده که برای افزایش عمر باتری بعضی از برنامه ها بازی ها رو از روی گوشی موبایلم حذف کردم ولی دوباره به نتیجه دلخواهم نرسیدم.

درآخر تصمیم گرفتم که حافظه‌ کش موبایل هوشمند خود رو حذف کنم. برای کسایی که نمیدانند باید توضیح دهیم که حافظه‌ کش Cache، انبار بعضی از اطلاعات برنامه‌ها و ‌سایت‌ها می‌باشد. اطلاعاتی که باعث میشود سرعت بالا آمدن این برنامه‌ها و ‌سایت‌ها، زیاد شود و در دفعه های بعد نیازی به بارگزاری دوباره نباشد. برای حذف کردن حافظه‌ کش در یک گوشی اندرویدی، باید این مسیر را دنبال کنید:

Settings > Storage > Internal Shared Storage > Cached Data

حالا با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد:

(اگر این مسیر برای حذف حافظه کش در گوشی شما وجود نداشت، باید مسیر را با توجه به مدل گوشی خود در گوگل جستجو کنید.)

آموزش کم کردن مصرف باتری با حذف حافظه‌ی کش

ناگفته نماند که در گوشی های IOS آیفون امکان حذف این حافظه کش در تنظیمات وجود ندارد. اما شما می‌توانید با خاموش و روشن کردن گوشی آیفون یا آیپد خود، مقدار قابل توجهی از این حافظه موقت را پاک کنید.

آموزش کم کردن مصرف باتری با حذف حافظه‌ی کش

حتما بعد از طی کردن این مراحل و انجام این کار بالا رفتن سرعت گوشی خود را حس میکنید. و میبینید که بعد از پاک کردن این اطلاعات اضافی موقت حافظه کش از روی گوشی خود مصرف باتری موبایل به حالت عادی برمیگردد و معمولا در هر یک ساعت فقط پنج درصد باتری کاهش می‌یابد. (البته این درصد کاهش به استفاده شما از گوشی بستگی دارد)

اگر با مشکل کاهش زودهنگام باتری روبرو شدید و دوستان به شما پیشنهاد برگرداندن تنظیمات به حالت کارخانه یا همان ریست فاکتوری را کردند، بهتر است اول پیشنهاد آموزش ما یعنی حذف حافظه کش را امتحان کنید.