مغز انسان تفاوت میان واقعیت و تصویر سازی ذهنی را نمی فهمد.

برای اینکه این مسئله را بهتر درک کنید فرض کنید که یک لواشک بسیار ترش و خوشمزه روی یک میز در اتاق شماست و شما آن را برداشته ودر دهان خود می گذارید و مزه ی بسیار عالی آن را می چشید.

اگر توجه داشته باشید در این هنگام بزاغ دهان شما ترشح شد!

در عالم واقعیت لواشکی وجود نداشت که شما بخواهید آن را مزه کنید اما هم اکنون بزاغ دهان شما ترشح شد و این به واسطه ی همان دلیلی است که برای شما ذکر کردم.

زمانی که شما در حال تجسم کردن خواسته ی خود هستید ، طبق قانونی که به شما در مقالات پیشین معرفی کردم یعنی قانون جذب، شما دارید توجه خود را به سمت خواسته تان هدایت می کنید و با این کار خودتان را به خواسته تان نزدیک و نزدیک تر می کنید.

بحث تصویر سازی ذهنی ، بسیار مفصل است و من قصد دارم آن را در چندین مقاله برای شما به طور کامل توضیح بدهم.

شما با تجسم کردن می توانید به صورت ذهنی خواسته تان را لمس کنید ، آن را در دست بگیرید و احساسش کنید.

البته باید توجه داشته باشید که تصویر سازی ذهنی تفاوت بسیاری با خیال بافی دارد.

شما در تصویر سازی ذهنی و تجسم کردن خواسته خود را می بینید ، چیزی که می شود در این جهان به آن دست یافت و به دور از واقعیت نیست.

اما خیال بافی معنای برعکس این قضیه را دارد و قرآن نیز این امر را نهی کرده است.

إِنَّ اللَّهَ لاَ یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ )لقمان، آیه 18 ( همانا خداوند هر خیال باف و فخرفروش را دوست نمی دارد. )

شما با خیال بافی کردن تقاضای وقوع رخداد و به وجود آمدن خواسته و امری غیر منطقی را دارید واین کار جز صرف وقت و از بین بردن زمان ارزشمند شما نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

پس باید خواسته ی شما کاملا واقعی باشد و علاوه بر این مسئله دست یافتنی هم باشد یعنی آنکه تا به حال حد اقل یک نفر به آن رسیده باشد و یا با قوانین جهان در تضاد نباشد و بتوان به آن دست پیدا کرد.

همچنین زمانی که شما تصویر سازی ذهنی می کنید می توانید به ایده ها و طرح هایی برای رسیدن به خواسته ی خود دست پیدا کنید که هرگز در شرایط کنونی و وضعیتی که هم اکنون دارید شاید هیچ وقت نمی توانستید به آن ها برسید و یا آنها به ذهن شما خطور کنند.

نکته ی مهم در مورد تصویر سازی ذهنی این است که شما نتیجه را تصویر سازی کنید نه آنکه چطور می خواهم به آن برسم!

چرا که زمانی که شما برروی چگونگی رسیدن به آن تمرکز کنید ، آنقدر نکات منفی پیدا خواهید کرد و عوامل بازدارنده که هرگز برای حرکت کردن به سمت هدف خود اقدامی نخواهید کرد و به جای اینکه با این تمرین انگیزه برای هدف به دست بیاورید بیشتر انگیزه خود را از دست می دهید و اقدامی برای رسیدن هدف خود نخواهید کرد.

تا همین جا بحث را به پایان می رسانم و انشالله در مقالات بعدی توضیحات تکمیلی تری در مورد این تمرین را برای شما خواهم داد.

نویسنده: مرتضی خزایی