اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس چیست و چرا انسان می بایست اعتماد به نفس داشته باشد؟

از گذشته تا کنون تمام موقعیت ها و موفقیت هایی که افراد بزرگ به دست آورده اند را اگر به خوبی بررسی کنیم، خواهیم فهمید که یک چیز در تمام این اشخاص وجود داشته است که باعث شده این افراد به این موفقیت ها دست پیدا کنند و آن هم عامل بسیار مهم یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس این اشخاص بوده است.

البته عزت به نفس با اعتماد به نفس متفاوت می باشد که در مقاله های بعدی راجع به آن توضیحات تکمیلی تری را ارائه خواهم نمود.

اما اکنون معقوله اعتماد به نفس را توضیح می دهم.

اگر شما هدفی دارید اما توانایی های خود را آنقدر بالا نمی بینید که به آن هدف برسید یعنی آنکه شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید!

اگر توانایی درخواست ارتقاء شغلی خود را نمی توانید از رئیس خود داشته باشید در صورتی که توانایی های شما به مراتب بالاتر از شغل اکنون شما است یعنی آنکه شما اعتماد به نفس کمی دارید.

اگر شما نمی توانید در جایی که می بایست صحبت کنید وتوانایی های خود را ارائه دهید یعنی آنکه شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید.

و بسیاری از موارد دیگر که باعث شده اند که شما به دلیل نداشتن این ویژگی از بسیاری از موفقیت هایی که تا کنون می توانسته اید به دست بیاورید یا موقعیت های عالی ای که می توانسته اید داشته باشید ، دست بکشید.

اعتماد به نفس چیست؟

تا به حال چند بار تصمیمی را خواسته اید بگیرید که تا مرحله اجرا پیش رفته ولی آن تصمیم را عملی نکرده اید؟

این ها تماماً بر می گردد به همین موضوع عزت نفس و اعتماد به نفس که انشالله می خواهم به طور کامل در مورد این دو ویژگی برای شما مقاله های متعدد بنویسم!

اما به یاد داشته باشید که شرط اینکه شما بتوانید از این دو ویژگی بسیار قدرتمند بهره مند شوید این است که تمرینات را هر چند کوچک که باشد انجام بدهید واز انجام دادن این تمرینات طفره نروید.

خواندن این مقالات و انجام ندادن تمرینات مربوط به آنان مانند خواندن یک متن خبری و یا یک داستان است.

شما نمی خواهید که اطلاعات به دست بیاورید ، می خواهید که اگر دچار کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس هستید آن ویزگی را به دست بیاورید و یا اگر این ویژگی ها را دارا هستید بخواهید که قدرت های بیشتری را در خود بشناسید.

اطلاعات به اندازه کافی هر روزه از طریق تلویزیون و … به دست شما می رسد ! شما می خواهید که یک تحول در زندگی خود به وجود بیاورید پس اولین قدم کنار گذاشتن مقاومت های ذهنی مانند اینکه نمی شود ، تاثیری ندارد این تمرینات کوچک و … را کنار بگذارید و بخواهید که تمرینات را انجام دهید و بعد از مدت کوتاهی تاثیر شگفت انگیز این تمرینات را در زندگی خود نیز بیابید.

خب از شما می خواهم که هم اکنون این تعهد را به خود بدهید به این صورت که نام و نام خانوادگی خود را برروی یک برگه بنویسید ، تاریخ بزنید و  امضا کنید و بخواهید که از امروز عادت ها و رفتارهای منفی خود را بشناسید و برروی آنها کار کنید تا آنها را از بین ببرید.

برای امضا خود ارزش قائل بشوید و بعد از دادن تعهد این برگه را هرروز بخوانید تا انگیزه در شما تجدید شود و بخواهید که واقعا به پیشرفت و تحول در زندگی خود دست پیدا کنید.

ادامه راه را با من همراه شوید.