حتما با سرویس بزرگ اشتراک ویدئو یوتوب(Youtube) آشنا هستید. یوتیوب یکی از محصولات و سرویس‌های شرکت گوگل بوده ودر هر دقیقه، بیش از 600 ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می‌شود. جالب است بدانید که هر روز میلیاردها ساعت ویدئو روی یوتیوب دیده می‌شود.

وبسایت Youtube به کاربران خود، اجازه دانلود مستفیم را نمی دهد اما روش های زیادی وجود دارد که میتوان از وبسایت یوتیوب ویدیوهای دلخواه را دانلود کرد.

یوتیوب (YouTube) یک سایت اشتراک گذاری ویدئو می باشد که به کاربران اجازه آپلود ویدئو را می دهد. در این  مقاله ما به همه روشهای موجود برای دانلود ویدئو از یوتیوب می پردازیم و برای اطلاع از چگونگی آپلود در یوتیوب به این مقاله مراجعه فرمایید:

دانلود از یوتیوب در ویندوز چگونگی دانلود از یوتیوب در ویندوز

روش اول: با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود IDM
در این روش ابتدا یک مرورگر را نصب کنید (معمولا Firefox یا Chrome) و سپس اخرین نسخه نرم افزار مدیریت دانلود IDM را نیز نصب کنید. با نصب IDM افزونه IDM CC بر روی مرورگر قرار می گیرد. از این پس در هر صفحه ای چه در یوتیوب و یا در هر سایت دیگری هر ویدیویی پخش شود IDM یک  با نام Download this video بالای آن ویدئو قرار می دهد و با کلیک بر آن لیست لینک های دانلود با کیفیت های مختلف قرار می گیرد.

آموزش دانلود از یوتیوب با idm

روش دوم: با استفاده از مرورگر Maxthon
در مرورگر مکستون بدون هیچ دردسری و بدون انجام هیچ کاری همه چیز آماده است. در مکستون با پخش هر ویدئویی بعد چند ثانیه دکمه ای پاپ آپ نمایان شده و با کلیک بر آن لینک ها نمایش داده می شود.

روش سوم: با استفاده ازافزونه Youtube Loader
با نصب این افزونه در فایرفاکس و اضافه کردن اسکریپت Youtube Downloader کامندی به اسم Download به زیر کادر ویدئو در یوتیوب اضافه میشه که با کلیک بر آن به آسانی لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد.

روش چهارم: با استفاده از نرم افزار YouTube Video Downloader Pro
YouTube Video Downloader ابزاری است ساده جهت دانلود کردن ویدئوها از YouTube و ذخیره ی آن ها به صورت AVi File بر روی Computer شخصی خود .شما قادر خواهید بود با Paste کردن URL مورد نظر از یک ویدئو در داخل نرم افزار و فشار دادن Start ، آنچه می خواهید را درون Folder مورد نظر خود Download کنید .شما همچنین اصلا نیازی به هیچ گونه Player جهت نمایش Flash video ها نداشته و تنها با استفاده از Media Player قادر به دیدن آن ها خواهید بود.

دانلود از یوتیوب در مک چگونگی دانلود از یوتیوب در مک

روش اول: دانلود فیلم های یوتیوب با سافاری بدون نرم افزار

در حال حاضر راه های زیادی برای دانلود فیلم از یوتیوب وجود دارد. اما یکی از روش های دانلود از یوتیوب بدون نرم افزاری خاص، فقط با استفاده از مرورگر سافاری میباشد.

آموزش دانلود فیلم های Youtube با سافاری

روش دوم: استفاده از افزونه YouTube Downloader Pro Mac در مرورگر سافاری
با استفاده از این افزونه می توان به خوبی و راحتی فیلم های یوتیوب را با یک کلیک در سیستم عامل مک، دانلود کرد و بر روی سیستم ذخیره کرد. این افزونه حجم کمی دارد و استفاده از آن آسان است.

دانلود از یوتیوب در لینوکس چگونگی دانلود از یوتیوب در لینوکس

آموزش دانلود ویدیوهای youtube بوسیله SSH لینوکس

شاید باورش برای شما کمی سخت باشد! اما میخواهم به شما آموزش بدهم که با استفاده از SSH در لینوکس و حتی ویندوز یک فیلم را از یوتیوب دانلود کنید. حتی مشاهده شده است در برخی موارد، برنامه نویسان با استفاده از این روش و اجرای آن با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP یک اسکریپت یوتیوب دانلودر را راه اندازی کرده اند و  آن را برای فروش قرار داده اند.

آموزش دانلود ویدیوهای یوتیوب بوسیله SSH لینوکس

دانلود از یوتیوب در اندروید چگونگی دانلود از یوتیوب در اندروید

روش اول: دانلود فیلم های یوتیوب با اپیکیشن اندرویدی YouTube Downloader Plus
با استفاده از این برنامه مفید به راحتی قادر به دانلود فیلم های مورد علاقه خود از یوتیوب خواهید بود. فقط کافیست این نرم افزار را بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب کنید. استفاده از این نرم افزار خیلی آسان می باشد.

روش دوم: دانلود فیلم های یوتیوب با اپیکیشن اندرویدی TubeMate YouTube Downloader
این برنامه، ابزار سریع و محبوب دانلود از یوتیوب برای اندروید می باشد. این نرم افزار قابلیت دانلود سریع ویدئو از یوتیوب در کیفیت های مختلف را به شما می دهد. توسط این ابزار شما قادر به دسترسی، جستجو، به اشتراک گذاری و دانلود فیلم ها در یوتیوب می باشید.

دانلود از یوتیوب در آی او اس چگونگی دانلود از یوتیوب در آی او اس

دانلود فیلم های یوتیوب با استفاده از نرم افزار Universal Video Downloader
Universal Video Downloader یکی از قدرتمند ترین برنامه های دانلود فیلم از سایت هایی مثل Youtube و Safari و Chrome و… این برنامه حتی قادر هست برنامه های زنده را هم دانلود کند.

دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار چگونگی دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار

روش اول: دانلود فیلم از یوتیوب بدون نرم افزار فقط با تغییر لینک
در این روش که بسیار ساده بوده و نیاز به به هیچ نرم افزاری ندارد ابتدا به صفحه ویدئوی مورد نظر در یوتیوب رفته و دو حرف ss را به ابتدای لینک اضافه نمایید

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب بدون نرم افزار فقط با تغییر لینک

روش دوم: نحوه دانلود ویدئو از یوتیوب با استفاده از ربات های تلگرام
اگر از نرم افزار ارتباطی تلگرام استفاده می کنید با استفاده از برخی رباتهای آن می توانید ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید. برای مثال با استفاده از ربات @savevideobot و با ارسال لینک ویدیو مورد نظر این ربات به صورت خودکار  ویدئوی مربوطه را دانلود و برای شما ارسال می نماید.

روش سوم: دانلود فیلم از یوتیوب با استفاده از سایت های انلاین

فقط کافی است لینک ویدیو مورد نظر خود را در یکی از وب سایت های زیر وارد نمودن و سپس کیفیت مورد نظر خود را هم انتخاب نمایید تا لینک دانلود ویدیو برای شما ساخته شود.