در این مطلب نگاهی به آثاری خواهیم داشت که در سال 2016 بیشتر از آثار دیگر به فروش رفته است. اگر نگاهی کلی به این فهرست بیندازید شناخت خوبی از انسان دنیای امروز به شما دست خواهد داد. بعضی در پی آن هستند تا نوزاد خود را به درستی تربیت کنند، برخی آماده فرستادن فرزندان خود به دانشکده هستند. عده‌ای مایل هستند عادات غذایی خود را بهبود بخشند، بعضی دیگر دلشان می‌خواهد دیدگاه خود را تغییر دهند و در نهایت بسیاری از انسان‌ها دلشان می‌خواهد آرام باشند اما گویا  نتیجه نهایی این است که انسان‌های کره زمین همچنان داستان‌های «هری پاتر» را دوست دارند.

لیست کتاب هایی که در این جا آورده ام بر اساس آمار فروش وب سایت آمازون پرفروش ترین کتاب ها در سال 2016 شناخته شده اند. اگر نگاهی به توضیحات این کتاب ها بیندازید انسانیت و بشردوستی را در میان آن ها خواهید یافت.

1- هری پاتر و کودک نفرین شده اثر جک تورن

هری پاتر و کودک نفرین شده اثر جک تورن

جی.کی. رولینک با این کتاب دوباره خوانندگان را به دنیای هفت ساله مدرسه جادوگری هاگوارتز می برد. هری پاتر و کودکا نفرین شده دنباله مجموعه نمایشنامه های هری پاتر است که قرار است به زودی به روی صحنه برود. طرفداران هری پاتر که نتوانستند برای به روی صحنه رفتن آن منتظر بمانند با خرید این کتاب آن را به یکی از پرفروش ترین کتاب های سال تبدیل کرده اند.

2- جویندگان قدرت اثر تام راث

جویندگان قدرت اثر تام راث

این کتاب به خوانندگان خود کمک می کند تا استعداد های خود را شکوفا کنند. در این کتاب استراتژی های کاربرد نقاط قوت در زندگی روزانه آموزش داده می شود و کمک می کند که نسبت به خودتان دید بهتری داشته باشید.

3- مکان هایی که خواهید رفت اثر دکتر سوس

مکان هایی که خواهید رفت اثر دکتر سوس

دکتر سوس با نقاشی های زیبا و رنگین کتاب خود خوانندگان را به پستی بلندی ها و زیبایی های زندگی می برد.

4- سحر و جادوی زندگی در حال تغییر: هنر ژاپنی دور ریختن وسائل اضافی و مرتب کردن خانه اثر ماری کوندو

 سحر و جادوی زندگی در حال تغییر: هنر ژاپنی دور ریختن وسائل اضافی و مرتب کردن خانه اثر ماری کوندو

خیلی از ما زندگی به هم ریخته ای داریم. با این کتاب که توسط ماری کوندو مشاور نظافت خانه به سبک ژاپنی نوشته شده یاد می گیریم که چگونه به سادگی خانه را مرتب کنیم و وسائل اضافی را دور بریزیم.

5- صد لغت اول اثر راجر پرایدی

100 لغت اول اثر راجر پرایدی

این مجموعه 100 لغت کودک شما را با زبان انگلیسی آشنا می کند. این کتاب با صفحات محکم برای یادگیری کودک شما عالی است.

6- وقتی تنفس تبدیل به هوا می شود اثر پل کالانیتی

وقتی تنفس تبدیل به هوا می شود اثر پل کالانیتی

پل کالانیتی جراح مغز و اعصاب زمانی که مبتلا به بیماری سرطان ریه شد به نگارش این کتاب پرداخت. او در این کتاب با یکسری سوالات بی پایان بشریت گلاویز شده است. سوالاتی چون: هنگام مواجهه با مرگ چه چیزی به زندگی ارزش می دهد؟ چگونه می توان با مرگ جنگید؟

7- پنج زبان عشق اثر گری چاپمن

5 زبان عشق اثر گری چاپمن

نگرش های گری چاگمن در این کتاب اهمیت عشق و دوست داشتن در زندگی را نشان می دهد.

8- راهنمای سی روزه غذایی و سلامتی از ملیسا و دالاس هارتویگ

راهنمای سی روزه غذایی و سلامتی از ملیسا و دالاس هارتویگ

این راهنمای گام به گام، دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد که به مردم اجازه می‌دهد تا در طول یک ماه دگرگونی را در زندگی خود احساس کنند. ملیسا و دالاس هارتویگ (Melissa and Dallas Hartwig) با همکاری هم این کتاب را نوشته‌اند که در بین پرفروش ترین کتابهای سال 2016 قرار گرفت.

9- آیین دوست یابی: چگونه دوست یافت و بر مردم نفوذ کرد اثر دیل کارنگی

آیین دوست یابی: چگونه دوست یافت و بر مردم نفوذ کرد اثر دیل کارنگی

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های خودآموز است که در آن خوانندگان یاد می گیرند که چگونه نیروی دیگران را برای کمک به خود به کار ببریم.

10- کشتن مرغ مقلد از هارپر لی

کشتن مرغ مقلد از هارپر لی

این کتاب هارپر لی (Harper Lee) سالهاست که در فهرست پرفروشها قرار دارد. وکیلی به نام آتیکوس فینچ شخصیت اصلی این داستان است. او وکالت یک فرد سیاهپوست را بر عهده می‌گیرد که به جرم گناه نکرده محکوم شده است.

11- چهارچوب ذهنی: روانشناسی جدید موفقیت از کارول دوک

چهارچوب ذهنی: روانشناسی جدید موفقیت از کارول دوک

کتاب چهارچوب ذهنی آنچه را که موجب موفقیت ما در حرفه، تربیت فرزند و سایر امور می‌شود مورد بررسی قرار داده است. کارول اس دوک (Carol S.Dweck) در این کتاب می‌گوید ستایش استعدادها و توانایی‌ها نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و رسیدن به موفقیت نمی‌شود بلکه می‌تواند موفقیت‌ها را به خطر نیز بیندازد.

12- هفت عادت مردم تاثیرگذار از استفان آر. کاوی

هفت عادت مردم تاثیرگذار از استفان آر. کاوی

این کتاب کاوی یکی از موثرترین کتاب های عصر است که به قشرهای مختلفی چون پروفسورها، والدین، روسا و… می تواند کمک های بزرگی کند.

13- کرم گرسنه اثر اریک کارل

کرم گرسنه اثر اریک کارل

این کتاب مناسب کودکان دربردارنده تصویرسازی های بسیار زیبا و معروف ارکی کارل است. در این کتاب کرم گرسنه همچنان که به راهش ادامه می دهد تا تبدیل به پروانه ای زیبا شود نکات اموزنده زیادی نیز به خوانندگان می آموزد.

14- رنگ آمیزی بزرگسالان: رنگ آمیزی برای بزرگسالان در شکل گلهای حنا و ماندالا، حیوانات و طرح های زیبا.

رنگ آمیزی بزرگسالان: رنگ آمیزی برای بزرگسالان در شکل گلهای حنا و ماندالا، حیوانات و طرح های زیبا.

این کتاب نوعی مدیتیشن است که به ذهن آرامش می دهد.

15- میان دنیا و من

میان دنیا و من

تانهیسی کوتز (Ta Nehisi Coates) یکی از بهترین نویسندگان حال حاضر آمریکاست و این کتاب را به عنوان نامه‌ای برای فرزند نوجوان خود نوشته است.

16- کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان: یک کتاب رنگ آمیزی برای بزرگسالان از ویژگی های بارز…