محبت شخصی و غیر شخصی  محبت امر بسیار مهم در زندگی است که اگر آن را در زندگی خود به وجود بیاورید قطعا در هر حوضه از زندگی به مراتب رشد خواهید کرد.

محبت و علاقه نسبت به کار باعث پیشرفت و رشد در آن کار می شود.

محبت و علاقه در روابط باعث گرم شدن آن رابطه و نزدیک شدن طرفین به یک دیگر می شود و… .

باید بدانید که امتحان نهایی دین ، دینداری نیست . محبت است ، اگر به گذشته ی خود نگاه کنید خواهید فهمید که در گذشته هر کار خوب و درستی را که انجام داده اید و لحظه هایی که واقعا زندگی کرده اید و لذت برده اید همان زمان هایی بوده است که با محبت و علاقه دست به کاری زده اید.

خب در این مقاله می خواهم در مورد محبت و علاقه در روابط شخصی و غیر شخصی صحبت بکنم.

محبت شخصی همان مهربانی، ادب، تایید، تحسین و… نسبت به خانواده، خویشاوندان و… می باشد و محبت غیر شخصی یعنی توانایی کنار آمدن با دیگران بدون دلبستگی و یا شناخت قبلی طرف مقابل.

اگر شما بتوانید در محبت غیر شخصی رشد کنید قطعا خواهید توانست که در محبت شخصی نیز تا حد خیلی زیاد پیشرفت داشته باشید.

محبت نسبت به مردم باعث می شود که توجه شما برروی نکات مثبت آنها قرار بگیرد و همین امر نیز باعث می شود که شما در روابط خود احساس خوبی داشته باشید و در گرو آن هرگز احساس منفی و یا اینکه بخواهید به دنبال یک راه برای اینکه زودتر رابطه را به پایان بر سانید و… نباشید.

بعضی از مثال ها واقعا جای گفتن ندارند اما بعضی از اشخاص قصدشان از خواندن یک مقاله تنها ایراد گرفتن و … است به همین دلیل من این مثال را در ادامه مقاله خواهم نوشت.

منظور من این نیست که با یک دزد، معتاد یا قاچاقچی وارد یک رابطه بشوید و سعی کنید در او نکته ی مثبتی پیدا کنید در اینجا عقل سلیم حکم می کند که حتی از آن شخص نیز  دوری بکنید.

ولی در روابط دیگر که می دانید که در پیشرفت شما کمک کننده هستند و یا حتی کمکی هم نمی کنند ولی نتیجه آن احساس خوب شما می باشد این روند بسیار کمک کننده است که سعی کنید برروی نکات مثبت آن شخص تمرکز کنید و نسبت به او محبت داشته باشید.

این امر باعث می شود که آن شخص هم زمانی که شما چنین رفتاری با او دارید بیشترین کمک را به شما بکند و نسبت به شما همان محبت و یا حتی بیشتر از آن را داشته باشد.

سعی کنید این تمرین را برای مدتی در زندگی خود عملی کنید آن موقع خواهید دانست که چه بسیار روابطی که رو به پایان بوده است در زندگی شما و یا روابطی که در آن سردی وجود داشته است می توانستید به راحتی آن ها را بهبود ببخشید و آن ها را سرشار از عشق و مودت بکنید.