ترک کردن رفتار ها و عادت های ناپسند

بسیاری از ما رفتار ها وعادات ناپسندی را داریم که با این که می دانیم که این رفتار ها و عادات نادرست هستند اما باز هم قادر به عوض کردن آنها نیستیم ویا اینکه نمی خواهیم که آن ها را عوض کنیم و آن هم دلیلی داردو دلیلش هم این است که نمی خواهیم از ناحیه امن خود خارج شویم و بخواهیم که در زندگی خود تغییری ایجاد کنیم.

به عنوان مثال شخصی از ساعت نه صبح تا دو بعد از ظهر به سر کار می رود اما از ساعت دو به بعد بیکار است و عادت دارد که این زمان آزاد خود را بخوابد.

این شخص با این که می داند که می تواند از این وقت آزاد استفاده های بیشتری کند اما باز هم حاضر نیست که شرایط خود را تغییر دهد و یا کار جدیدی را ایجاد کند چرا که او تنها منفعت هم اکنون خود را می بیند و آن هم آرامش و خوابی است که بعد از کار روز مره خود دارد.

اما اگر انسان بتواند آینده خود را هم ببینید قطعا خواهد توانست این عادات را تا مقدار زیادی از بین ببرد.

اگر انسان بداند که منفعت هایی که در آینده ممکن است به دست بیاورد بسیار بیشتر از منفعتی هست که هم اکنون از طریق انجام ندادن آن کار به دست می آورد قطعا می خواهد که شرایط هم اکنون را تغییر دهد تا به آن منفعت دست پیدا کند.

این مسئله ربط زیادی به اهمال کاری نیز دارد یعنی آنکه شخص دوست ندارد که کار جدیدی را انجام بدهد چرا که ممکن است کمی بیشتر سختی بکشد و تنها ذهن او برر وی همین سختی متمرکز است وبه همین جهت نمی خواهد که آن کار را انجام بدهد.

اگر شما می خواهید کار جدیدی را شروع کنید ، عادت درست جدیدی را در خود به وجود بیاورید می بایست آن قدر نکته ی مثبت در انجام دادن آن کار بیابید تا ذهن بپذیرد وباور کند که حتما باید آن کار را انجام بدهد شما با این کار قطعا می توانید انگیزه لازم برای انجام دادن آن کار را در خود به وجود بیاورید و هم اینکه این اهمال کاری وتنبلی حاصل از انجام ندادن آن کار را از بین ببرید.

پس از شما می خواهم که هم اکنون کاری که قبلا می خواسته اید انجام دهید ومدام به تعویق می انداختید آن را بیابید وسعی کنید نکته های مثبت بسیاری در آن بیابید حد اقل 10 نکته مثبت و بعد خود را به واسطه ی همان نکات مثبت و لذت ها مجاب کنید که بخواهید که کار جدید را انجام بدهید.